נעדר באומן • בעקבות התערבות דרעי: השלטונות האוקראינים מסייעים בחיפושים

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on נעדר באומן • בעקבות התערבות דרעי: השלטונות האוקראינים מסייעים בחיפושים
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החיפושים באומן שבאוקראינה אחר הנעדר הישראלי אמיר אוחנה ממשיכים בשיאם, וככל שעובר הזמן – החשש לחייו גדל. אוחנה נעדר כבר מהיום השני של ראש השנה, לאחר שנעלמו עקבותיו בעת שיצא ל'התבודדות' ביער הסמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן.

    לאחר שהגורמים הממשלתיים באוקראינה הערימו קשיים על החיפושים, גייס שר הכלכלה אריה דרעי את השר זאב אלקין השוהה בימים אלה באוקראינה ולאחר שיחות עם לשכת נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו ועם לשכת ראש ממשלת אוקראינה, הוסכם על מתן אפשרות חופשית ומרחב פעולה לצוותי זק"א שיצאו אמש לאוקראינה בראשות חיים אוטמזגין וכעת פועלת במקום יחידה עם 12 צוותים, המתמקדת במידע החדש שהגיע בשעות האחרונות לאחר גיוס כל הגורמים כאמור.

    דרעי אמר כי "אני מקווה שהמידע החדש שהגיע אודות למאמצים של השעות האחרונות, בצירוף מרחב הפעולה שניתן כעת לצוותי החיפוש יביא לאיתורו המהיר של הנעדר. אסור לנו לעמוד מנגד כאשר יש מצב שיהודי נמצא כך בסכנת חיים ממשית".

    כאמור, אתמול בערב הגיעה לאומן משלחת של ארגון זק"א של צוות מקצועי ומיומן באיתור וחילוץ בראשות מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, חיים אוטמזגין, המשלחת חברה למתנדבים הרבים שסורקים כבר מס' ימים את האיזור בו שהה לאחרונה הנעדר. המשלחת מפעילה רחפת לאיתור מהאוויר, בתקווה למצוא את הנעדר בהקדם.

    בזק"א מבקשים את עזרת הציבור, ובהודעה שמתפרסמת היום נכתב כי "הנעדר נראה לאחרונה ביום השני של ראש השנה בשעה 14:00 בשביל שבין בית הקברות היהודי המרוחק, לבין אגם התשליך".

    "מי שראה את הנעדר לאחר מכן, או מי ששהה בשעה הזו באיזור זה, ומזהה את הנעדר לפי התמונות המופצות באתרי התקשורת, נא ליצור קשר עם מוקד זק"א", נכתב בהודעת הארגון.

    אמש, סיפרה רעייתו של הנעדר ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' על התחושות הקשות ועל התקווה כי בעלה עדיין בין החיים, "אין לי ספק שהוא במצוקה, אולי הלך לאיבוד ואולי נפל", אמרה והוסיפה, "הוא בחור אחראי, לא יכול להיות שהוא נמצא בהכרה ולא יוצר קשר. לפני החג עוד הספקתי לדבר איתו, הוא הבטיח להתקשר מיד כשהחג יצא, כבר עברו 3 ימים מהיעלמותו, ואין לי קצה חוט, אני אובדת עצות". היא הוסיפה כי ככל שעובר הזמן החרדה הולכת וגוברת "לאף אחד אין תשובות, אני כבר לא יודעת באיזה מצב אמצא אותו".

    היא הסבירה על מחלת האפילפסיה שאמיר לוקה בה, שעלולה לגרום להתקפים ולנפילות, "שואלים אותי אם זה אחראי שאמיר נסע במצבו, אני אגיד משהו שיישמע מעצבן, אבל זו האמת, אמיר הוא בעל אמונה חזקה, ולמרות שהנסיעה לא מומלצת, הוא רצה מאד לנסוע לרבי נחמן, אמיר הוא ירא שמים וחזק מאד רוחנית".

    20150917230945 (1)

    כמו"כ, רעיית הנעדר שיבחה את ארגון זק"א ש"הופכים כל אבן ופינה בחיפושים" אך לדבריה, אין בכך די, ובמיוחד לאור העובדה שהחיפושים מופסקים בלילה. היא הפנתה בקשת עזרה לגורמים הרשמיים בישראל "בבקשה, תתגייסו לעזור, אמיר שווה את זה, הוא אבא לילדות שמחכות לו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אולי חטפו אותו ורק תמורת כופר פתאום איזה אוקראיני ימצא אותו או חמור מזה ימכור אותו לגורמים עוינים מהסוג שארצינו מוקפת… ה' ישמור אותו ואת כל עמ"י